2016年7月28日 星期四

Passion Pit - Carried Away 中文翻譯



Since my heart is golden
我的心如赤金般堅硬
I've got sense to hold in

所有事情都由我自己決定
Tempted just to make an ugly scene
我喜歡嘗試新奇的事物
No I'm not as proper, my money's in copper

我不是個循規蹈矩的人,常會惹點小麻煩
Ripped down from the brownstones to the street
我也是個會醉倒在大街上的人

Listen, I'm your friend (don't quote me)

聽著,別指望我會是你的好朋友
But not a friend worth noting

我不會是個值得信賴的朋友
Yes, please don't ever note me as your friend

所以請不要把我當成你真正的朋友

Who says we have cold hearts?

誰說我們鐵石心腸的了?
Acting out our old parts

繼續照著自己的步調就好了
Let's perform our favourite little scene

讓我們放歌縱酒,瀟灑一場


I get carried away

我要抓住你
Carried away from you

把你的全部打包帶走
And I'm hoping and I'm praying

我拜託你別生氣
Cause I'm sorry, sorry about that

我很抱歉,抱歉會變成這樣
Sorry about the things that I said

抱歉我所說的一些話
Always let it get to my head
我講話總是不經大腦

All your appeal

你的要求
Once again with feeling

大多不符合我的本性
Higher education making sense

你是沒讀過書嗎?


Justify your thesis

這是你的理論
Certain that you need this

你真的需要這些嗎?
Tell me what your point is in 
defense
告訴我你反駁的意義

Listen, I don't really know you

聽好,我們並不是很熟
And I don't think I want to

我想我也不需要你
But I think I can fake it if you can

但如果你想,我可以試著假裝

And let's agree there's no need

所以就讓我們達成共識
No more talk of money

不要再談論金錢
Let's just keep pretending to be friends

繼續裝作我們只是朋友就好

I get carried away
我要抓住你
Carried away from you

把你的全部打包帶走
And I'm hoping and I'm praying

我拜託你別生氣
Cause I'm sorry, sorry about that

我很抱歉,抱歉會變成這樣
Sorry about the things that I said

抱歉我所說的一些話
Always let it get to my head
我講話總是不經大腦
[x2]

Wake up in the morning

睡到天亮
Wake up in the evening

睡到天黑
Wake up when you want to

睡到天昏地暗
'Cause no one's really watching

沒人會管我們
Well she'll have something to say about it but

我想她有些話要說
We all have problems

我們都有缺點
We're all having problems

我們都不是完美的人
And we've all got something to say
我們都應該去接受彼此

I get carried away
我要抓住你
Carried away from you

把你的全部打包帶走
And I'm hoping and I'm praying

我拜託你別生氣
Cause I'm sorry, sorry about that

我很抱歉,抱歉會變成這樣
Sorry about the things that I said

抱歉我所說的一些話
Always let it get to my head
我講話總是不經大腦
[x2]

沒有留言:

張貼留言