2016年8月31日 星期三

The xx - "Fiction" 中文翻譯


Fiction, when we're not together
幻想著,當我們沒有在一起
Mistaken for a vision, something of my own creation
是錯覺吧,只是我幻想出來的一些東西
I wake up alone, with only daylight between us
我獨自醒來,我們之間只有白晝
Last night the world was beneath us, tonight comes, dear love
親愛的,昨夜世界在我們之下,今夜正無聲來襲
Were we torn apart by the break of day?
我們是否曾在清晨急著離開彼此?
You're more than I can believe, would ever come my way
我始終相信你一直會在我身旁

Fiction, when we're not together
幻想著,當我們沒有在一起
Mistaken for a vision, something of my own creation 
是錯覺吧,只是我幻想出來的一些東西
Come real love, why do I refuse you?
要是你是對的人,我為什麼要拒絕你?
Cause if my fear's right, I risk to lose you
如果我的擔憂是對的,我寧願失去你
And if I just might wake up alone
如果我獨自醒來
Bring on the night
那黑夜將降臨

Fiction, when we're not together
幻想著,當我們沒有在一起
Mistaken for a vision, something of my own creation
是錯覺吧,只是我幻想出來的一些東西
Any certainties, how am I to tell?
但又好像是真的,我要怎麼解釋呢?
I know your face all too well, still I wake up alone
我終究是獨自醒來的,想起了你每個過於美麗的表情

Fiction, when we're not together
幻想著,當我們沒有在一起

沒有留言:

張貼留言